Quality pre-school diet boosts kid’s IQ

by IANS
Share 

There is an effective way of raising your kids' IQ — just supplement their diets with fish oil, send them to quality pre-school and also engage them in interactive reading, vouches a new study.

A team led by John Protzko, doctoral student at the New York University Steinhardt School of Culture, Education, and Human Development, combined the findings from existing studies to evaluate the overall effectiveness of each type of intervention. Collaborating with his professors Joshua Aronson and Clancy Blair, leaders in the field of intelligence, Protzko analysed the best available studies involving samples of children from birth and kindergarten from their newly assembled 'Database of Raising Intelligence' the journal Perspectives on Psychological Science reported.


 Rate this Article
Rates : 0, Average : 0

Share more.


Post a Comment

Did you like this section? Leave a comment!
 Your Name : Your Email Address :
 
 Your Comment :
 
Enter ImageText here:  

No Comments Posted
Label


s